Travanj 10, 2020

Dnevno prvo digitalno izdanje za cijelu regiju! Prvi magazin čije tiskano izdanje uređuju čitatelji.

Poklon umjetnika Sarajevu: ” Izložba na šinama ”

11058668_10152913000592901_684998345590541272_n

” Izložba na šinama ” naziv je umjetničkog projekta koji je jučer na Dan grada Sarajeva realizirla skupina bh. umjetnika u suradnji sa KJKP “Gras” u cilju promicanja kulture i umjetnosti te afirmacije građanstva na određenim kulturno-umjetničkim poljima.

 

10421290_10152913000017901_3358981248829013250_n
image-17247

 

Smisao ove izložbe je da se umjetnička postavka radova prenese iz galerijskog prostora u alternativni, u ovom slučaju bit će riječ o nesvakidašnjem prostoru za umjetničku intervenciju – tramvaju.

Sudionici projekta su Aleksandar Saša Bukvić, Pierre Courtine, Lejla Čehajić, Edina Fetahović, Jusuf Hadžifejzović, Zlatan Hadžifejzović, Max Hubjer, Damir Nikšić, Vanja Solaković, Bojan Stojčić, Samir Sućeska, Alma Suljević, Elma Alić Šobot i Darko Šobot.

 

Alma Suljevic Jusuf Hadzifejzovic
image-17248

Alma Suljević i Jusuf Hadžifejzović

 

Predstavljeno je oko 20 radova, a riječ je o umjetničkim formama – intervencija u prostoru, instalacija, skulptura, performans i grafika.

Jedan od umjetnika Max Hubjer ističe za Fenu da poduzeće “Gras” slovi za jedno od najstarijih gradskih prijevoznika na europskom kontinentu, ali zbog nemara države i odgovornih pojedinaca na rubu je egzistencije. Stoga, ovim se projektom ujedno želi skrenuti pozornost javnosti na tu činjenicu te afirmirati ovo poduzeće.

“Želja nam je da promatraču priuštimo jedan drugačiji doživljaj izložbe, afirmiramo ljude i približimo ih umjetnosti. KJKP “Gras” kao generalni sponzor izložbe pružio nam je većinsku tehnološku potporu u smislu prostora za rad, te određenih materijala i alata, kao i jedno tramvajsko vozilo češke proizvodnje marke Tatra model K2 “, ističe Hubjer.

 

Jusuf Hadzifejzovic
image-17249

Jusuf Hadžifejzović

On podvlači da je 6 travnja najznačajniji datum u povijesti Sarajeva, jer je sve što se događalo tog datuma 1945. i 1992. godine postalo simbol otpora njegovih građana svim oblicima fašizma. Ovo je, naglašava Hubjer, dan kada je Sarajevo oslobođeno od fašističke okupacije tijekom Drugog svjetskog rata, ali i dan koji simbolizira početak nove opsade grada.

Također, Hubjer ističe da su umjetnici, zbog specifičnosti izložbe i potrebe da se od tramvaja napravi galerijski prostor, bili primorani bazirati se na preuređenje i prilagodbu tog vozila javnog prijevoza. Potrebne intervencije su zahtijevale preuređenje eksterijera i interijera tramvaja.

 

Damir Niksic
image-17250

Damir Nikšić

Izmjene vanjštine tramvaja obuhvatile su bojanje, lakiranje te promjenu njegovog vizualnog identiteta u cilju isticanja u prometu tog dana. Intervencije u unutrašnjosti tramvaja zahtijevale su kompletno čišćenje i farbanje svih dijelova tramvaja, prilagodbu određenog dijela tramvaja umjetniku i njegovom radu, te izmjene koje će doprinijeti određenoj atmosferi u ovom vozilu.

“Izložba na tračnicama” poklon je umjetnika svim građanima Sarajeva.

 

izlozba-na-sinama-vijest
image-17251

 

Izvor Fena Foto Pierre Courtin

About The Author

Related posts