Rujan 18, 2019

Dnevno prvo digitalno izdanje za cijelu regiju! Prvi magazin čije tiskano izdanje uređuju čitatelji.

Alma Ferović: “Odluka o političkom angažmanu moj je doprinos u razvijanju BiH”

6774443333221222

 

Alma Ferović, praunuka Emine Sefić-Koluder, prelijepe Emine čija je ljepota opjevana u stihovima Alekse Šantića, istoimenom sevdalinkom oborila je s nogu profesore na Royal Academy of Music u Londonu, Odsjek za muzički teatar (pjevanje/gluma/ples). Nakon toga profesionalno usavršavanje nastavlja i na Royal Academy of Dramatic Arts u Londonu. Tjekom školovanja u Sarajevu kao solist zbora ‘Gaudeamus’ predstavlja BiH u više od 12 zemalja Europe, a internacionalno koncertno iskustvo obuhvaća UK turneju sa Sir Eltonom Johnom i turneju sa Indijskim dvostrukim dobitnikom Oscara A.R.Rahmanom s kojim nastupa u Indiji, UK, Kanadi, Australiji, Hong Kongu, Kuwajtu i Singapuru. Glumačko iskustvo u Londonu obuhvaća i uloge u mjuziklima ‘Lord of the Rings’, ‘Sweeney Todd’, ‘The boys from Syracuse’, kabaretnoj predstavi ‘Let’s get away from it all’ i ‘Sevdah operi’, kao i tv. serijalima ‘Hotel Babylon’ (BBC1) i ‘Lewis’ (ITV). Protekle godine igrala je i u hit filmu „Rockstar“ najveće bollywoodske produkcije u kojem je surađujući sa pjevačkom zvijezdom Mohit Chauhan-om na pjesmi „Aur ho“ postala prepoznatljiv vokal. U NPS igrala je u predstavi ‘Svila’, a nastupala je i s orkestrom Sarajevske filharmonije. Kao solist gostuje na albumu grupe Fun-da-mental – All is war s pjesmom ‘Srebrenica Massacre’, albumu indijskog perkusionista Anandana Sivamanija – Mahaleela s pjesmom ‘Dancing on the Moon’, te soundtrackom bollywoodskog filma’ Bose’ i mjuzikla ‘The Lord of the Rings’. Već je četiri godine angažirana kao stručni suradnik i predavač na predmetu Muzičko – scenski projekti na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, a redovito gostuje i na projektima produkcijske kuće Opera Circus iz UK. Samo za Show Bizz magazin.hr otkriva neke detalje. 

 

775555555
image-3610

Prva ste državljanka BiH kojoj je ponuđen Postdiplomski studij na jednoj od vodećih glazbenih institucija u Europ i – Kraljevskoj Muzičkoj Akademiji u Londonu, kako je došlo do toga?

 

Nakon završenog studija na Muzičkoj akademiji u Sarajevu željela sam ići dalje i graditi akademsku karijeru ali ponajprije me zanimao muzički teatar koji u edukatvinom smislu u tom periodu nije egzistirao u našoj zemlji. Naime,  privukao me Odsjek za muzički teatar pri Royal Academy of Music u Londonu koji u ovoj struci nudi vjerojatno najbolju naobrazbu u svijetu. Otišla sam na audiciju koja je trajala četiri sata, položila i dobila ponudu da budem njihov student. Bila sam veoma ponosna što sam prva osoba iz BiH koja je imala ovakvu mogućnost. I, danas, kada se sjetim svega, mogu reći da je to bio jedan hrabar potez i  nisam sigurna  bih li sve skupa smjela napraviti danas. Naime, među nekoliko stotina aplikanata iz cijelog svijeta izabrana sam među 15 djevojaka i to je zaista bila velika konkurencija, ali na moju sreću taj podatak nisam imala prilikom audicije inače tko zna, možda bih se  okrenula  i – natrag. Veoma sam sretna da sam prošla taj londonski edukacijski dril koji mi je definitivno udario temelje u struci i posebno me pripremio na disciplinu i veliki rad koji tek slijedi po završetku ovakvog studija.

Jedna od vaših mnogobrojnih ambicija jest da oživite kazališnu sferu u BiH.  Je li predstava ‘Ja, mahaluša’  početak tih vaših krajnjih ciljeva?

Od prvog trenutka kad sam otišla u London i vidjela o čemu je riječ i što sve čini muzički teatar te na koji način ga u UK njeguju, znala sam da ću jednog dana imati želju ali i obvezu da ovo područje oživim u BiH. Kažem oživim, jer prije rata u BiH je postojalo nekoliko predstava – mjuzikala, ali sve skupa u malom broju, a nakon rata pa sve do 2011. godine nismo imali ništa slično. Predstava ‘Ja, mahaluša’ najsličnija je formi kabarea i definitivno je dosad najveći i najvažniji korak u ostvarenju spomenutog. I sad, nakon godinu dana, koliko igra i puni dvorane širom BiH mogu reći da smo spremni i za prvi originalni mjuzikl. Kao što znate u Hrvatskoj,  a i Srbiji postoje specijalizirana kazališta koja njeguju repertoar muzičkog teatra, stoga želim da i u BiH čim prije dobijemo svoju scenu na kojoj će igrati mjuzikli na čemu intenzivno radim.

545454545
image-3611

 

Nakon angažmana u svjetskom mjuziklu ‘Gospodar prstenova’ i 492 predstave koje ste odigrali, danas ste angažirani oko regionalne predstave ‘Mahaluša’.  Možete li nam usporediti ta dva osjećaja i iskustva?

Prije svega moji profesionalni angažmani u ove dvije predstave su potpuno različiti i samim tim se ni ne mogu uspoređivati. S jedne strane igrala sam u do danas najvećoj teatarskoj produkciji mjuziklu   ‘Lord of the Rings’ u Theatre Royal Drury Lane na Covent Gardenu u kojem sam ostvarila svoj san igrajući glavnu ulogu Galadriel i zaigrala na najprestižnijim kazališnim daskama, glamuroznoj sceni West Endu. To iskustvo se ne može usporediti ni s jednim drugim do sada. Bilo je to nešto bajkovito sva sjećanja i profesionalno iskustvo mi i danas daju snagu da se borim za više ciljeve. Sigurna sam da će biti mnogo drugih suradnji s inozemnim umjetnicima jer jedan dobar angažman nerijetko vuče drugi. S druge strane imate bh produkciju ‘Ja, mahaluša’  u kojoj sam muzička redateljica, preciznije osoba odgovorna za sve što je u domeni muzike bilo da se radi o izboru glazbe ili načinu interpretiranja, u kojoj također sudjeluje ansambl ‘Cabaret’ koji sam 2009. godine i osnovala upravo radi promocije mjuzikla u BiH. Dakle, moja uloga je bila na neki način iza scene ali veoma važna jer je ovo prva predstava ovog tipa i veoma je značajno ono što je i postigla.

Osnivač ste Instituta za muzičku umjetnost, teatar i multimediju u Sarajevu (MTM).  Kako je došlo do te ideje i kakve su vam vizije oko tog instituta?

Smatram da  je uloga i dužnost svakog tko se bavi ovim poslom da stvara mogućnosti i platforme i za druge ljude i kontinuirano prenosi iskustva i znanje. Već četvrtu godinu predajem na Muzičkoj akademiji u Sarajevu na predmetu Muzičko – scenski projekti i susrećem veliki broj mladih studenata koji pokazuju afinitet za muzički teatar. S obzirom na to da mi danas nemamo specijaliziranu instituciju za muzički teatar kao ni multimediju, osnovala sam Institut MTM koji se bavi navedenim. Kroz edukaciju nudimo naobrazbu u području muzičkog teatra, dakle, gluma, pjevanje i ples a kroz mulitmediju otvorili smo škole za Dj-ing, Dj produkciju, digital dj-ing, muzičku produkciju, digitalne medije,  a u pripremi je i Jazz škola. Također, imamo i školu za djecu tako da smo obuhvatili sve ono čega u BiH trenutno nema. Vrlo  sam zadovoljna samim početkom cijele ove priče i nadam se da će u budućnosti biti sve više mladih ljudi koji će prepoznati našu ideju jer želimo pružiti sve ono čega nema i kreirati suvremenu instituciju koja prati svjetske tokove.

 

76777776
image-3612

 

Izjavili ste da želite dovesti ljude s kojima ste surađivali tokom boravka u Londonu?

Jedan od ciljeva Instituta je upravo suradnja s inozemnim profesorima i umjetnicima iz struke tako da smo već do sada ostvarili nekoliko posjeta i radionica sa umjetnicima među kojima su i Edin Karamazov (lutnja), Merima Ključo (harmonika), djs Outwork i Gramophonedžie kao i Anne-Marie Speed profesorica sa Kraljevske muzičke akademije u Londonu, koja danas trenira i pjevače na popularnom serijalu X-factor. Korak po korak idemo dalje i pripremamo posjete velikih imena a posebno dvostrukog oscarovca A.R.Rahmana sa kojim imam čvrstu suradnju.

Autor ste pjesme posvećene Srebrenici i tragediji koja se dogodila BiH, a koja se nalazi i na posljednjem albumu ‘All is War’ grupe Fundamental u drugom aranžmanu. Kako ste se osjećali kad ste stvarali ovu skladbu koja je doista iznimno emotivna i ledi krv u žilama?

Za mene muzički dokument kako ga zovem, o genocidu u Srebrenici koji sam napravila 2006. godine, je ipak jedan od najvažnijih angažmana u mom životu. Dobila sam poziv od Akija Nawaza lidera Fundamentala koji je želio ovu tematiku na svom posljednjem albumu. Jedan aranžman je u suradnji sa Fundamentalom objavljen u UK, a drugi za koji sam napravila i video klip u produkciji TV Alfa sam potpuno sama realizirala. Tvorac sam glazbe i teksta kao i aranžmana. Ni sama nisam bila svjesna u što se upuštam, ali danas shvaćam koliko je važno da sam na ovaj način dala svoj doprinos i kroz jedan umjetnički izraz ostavila dokument o onom što se dogodilo. Veoma je teško stvarati na ovu temu, ali se iskreno nadam da sam napravila nešto što nikog neće ostaviti ravnodušnim i što će nas podsjećati da ne smijemo zaboraviti što nam se dogodilo. Muzički dokument je prikazan na raznim izložbama u Torontu, Londonu, Istanbulu, a nedavno je korišten i tjekom nastave za studente na Kagoshima univerzitetu u Japanu. I dan danas, 6 godina nakon, dobivam mnogo poruka od ljudi koji su preživjeli genocid i porodica stradalih i svaka njihova riječ daje još veći smisao ovom muzičkom dokumentu.

unnamed
image-3613

 

Zanimao vas je Glazbeni Teatar i imali ste ambiciju da uspijete kao izvođač na pozornici u Londonskom West Endu a na kraju ste završili u politici BiH, kako se to dogodilo?

Moja ambicija se potpuno ostvarila, na moju sreću i, angažmani su trajali mnogo dulje nego sam to i mogla zamisliti jer pored spomnute predstave bila sam na turneji sa Eltonom Johnom, pjevala u najprestižnijim dvoranama svijeta poput Royal Albert Halla, Royal Festival Halla, Wembley Arene, na koncertima sa A.R.Rahmanom, snimala sa velikim imenima u Indiji, snimala muziku za filmove i drugo. Naravno, novi angažmani slijede i to je ono što me zapravo permanentno veže za inozemstvo ali u jednom trenutku dogodile su se neke obiteljske okolnosti i odlučila sam više vremena provoditi u BiH. Prirodno je da sam željela napraviti promjene jer kada se ostvarite u nekom poslu inmate potrebu da nešto investirate u razvoj i na taj način vratite zemlji i onima koji tek dolaze. Znamo iz svijeta da su mnogi umjetnici ambasadori, političari, guverneri jer komunikacija je ono što je zajedničko kao i scena. Politika mi nikada nije bila strana disciplina, posebno zbog toga  što sam kao veoma mlada radila u Predsjedništvu BiH, te na projektima Europske unije za strane investicije, bavila se novinarstvom te sam imala mnogo informacija o našoj zemlji i sistemu na koji funkcionira. Odlučila sam se za politički angažman kako bih dala svoj doprinos u razvijanju BiH posebno u kulturi.

Potpredsjednica ste Saveza za bolju budućnost Bosne i Hercegovine po mišljenju mnogih najperspektivnije stranke u BiH i radite uz namoćnijeg čovjeka u BiH, Fahrudina Radončića. Možete li našim čitataljima reći kako je došlo do tog vašeg angažmana?

Mislim da se dogodila i jedna po mene sudbinska situacija da je stranka u kojoj sam aktivna, Savez za bolju budućnost (SBB), upravo osnovana u trenutku kad sam došla u Sarajevo na duži boravak, tako da sam gotovo istog trena pristupila SBB-u i tu sam otpočetka. Programski ciljevi, ekipe mladih uspješnih ljudi i već etabliranih stručnjaka kao i ciljevi koje je stranka imala u startu su se slagali s mojim razmišljanjima i i veoma sam sretna da smo danas za nešto više od dvije godine tako jaki. Svakako,  kao i za sve druge članove SBB-a najvažnije od svega je bila spoznaja da je osnivač SBB-a, danas naš Predsjednik Fahrudin Radončić, čovjek prepun novih ideja, čovjek velike snage koji iskreno voli BiH i njene građane, po meni, a i mnogima jedina svijetla točka političke scene u BiH, koji ljudima vraća nadu da uistinu može biti bolje. Ponosna sam na Savez jer danas se kao apsolutni lideri opozicije kroz parlamente snažno borimo za promjene i u tome ćemo ustrajati. Predsjednik Radončić je čovjek uz kojeg mnogo učite i mnogo radite i zahvalna sam da sam u životu dobila priliku biti u ovakvom sjajnom timu koji pobjeđuje.

 

67667
image-3614

Što mislite o položaju žene u politici, kulturi i showbizznisu što se tiče regije?

Zasigurno žena u politici nema mnogo posebno na odgovornim pozicijama.Pred izbore se obično ispoštuju samo obvezni postotci  na kandidatskim listama, ali kada dođe do podjela funkcija u vlasti onda nas zaborave. Mnogo se radi na promjenama ali sve skupa ide veoma teško i sporo. Što se tiče kulture, pa i tu je slična situacija, ali opet mislim da mnogo više imamo žena barem u umjetnosti i to moramo njegovati. Regija je ispred nas posebno u muzici kada je riječ o glazbenicama, pjevačicama, ali nadam se da će u narednom periodu i u BiH biti mladih nada po kojima ćemo kao zemlja biti prepoznatljivi.

Kakvi su vam planovi za budućnost politika ili teatar, ili mislite da je to sve isto? Ili i jedno i drugo, ili nešto sasvim treće?

Za mene je sve što trenutačno radim kompatibilno, te se ne mislim prestati baviti ni jednim segmentom o kojem sam pričala. To me i čini sretnom, jer kao blizanac u horoskopu volim raditi više poslova paralelno. Kad me jedan kreativno iscrpi prebacim se na drugi i to me nanovo ispunjava. Svakako želim i dalje biti interpretatorica i raditi na svjetskim projektima koji će kao i do sada uvijek naglašavati  bh značajnu muzičku baštinu. Trenutno, sarađujem sa renomiranim indijskim umjetnikom Shankar Mahadevanom na pjesmi za njegov novi film.

izvor: N.K. photo: ShowBizzPress

About The Author

Related posts